|
|
|||
|
|||
|
Beste lezer(s),
Ik ben zojuist bij een nieuwe werkgever begonnen. In januari ben ik op de 8e begonnen en met de salarisbetaling van januari heb ik naar mijn mening te weinig betaald gekregen. Mijn werkgever heeft mijn salaris als volgt berekend: Bruto maand salaris / gemiddeld aantal werkdagen per maand * aantal gewerkte dagen = netto salaris Het eerlijkste zou volgens mij zijn: Bruto maand salaris / 20 werkdagen in de maand januari * aantal gewerkte dagen in de maand januari. Mijn vraag is of de berekening van het salaris niet wettelijk is bepaald. En of iemand de door mijn werkgever gebruikte berekening ook heeft meegemaakt. Mvg, |
|
|
||||
|
||||
|
Beste Mark,
Wat voor loon heb je afgesproken met je werkgever? Heb je een uurloon afgesproken of een maandloon? Werk je een gemiddeld aantal uren per maand? Want dan zou de berekening van je werkgever kunnen kloppen. Hoe salaris berekent dient te worden kan afhangen met wat jullie zijn overeengekomen. Ook kan er een berekening in je cao staan. Is er een cao op jouw van toepassing? Dan zou je dus daar nog even in kunnen kijken. Een salarisberekening is niet wettelijk bepaald, maar verschilt per branche/wat er overeengekomen is etc. |
![]() |
| Labels |
| berekening, salaris |
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
| Weergave | |
|
|